Gyakran Ismételt Kérdések

Céges számla - Ruhapénz esetén

Amikor nem a saját cégednek vásárolsz, hanem például ruhapénzt kapsz a munkahelyedtől, és emiatt szeretnél a cég nevére számlát kérni, akkor ezt ugyan meg tudod tenni, de problémák is felmerülnek. A megrendelés az egyszerűbbik eset, itt csak annyit kell tenned, hogy a 'Név' mezőbe a cég nevét írod, valamint a számlázási címhez a cég címét írod be. A kiszállítási cím, a telefonszám, az e-mail cím pedig a sajátod. Ez esetben a számlára a cég neve és a címe kerül, a futár viszont a Te címedre megy, és téged hív a mobilodon. A csomagot készpénzzel fizeted átvételkor, tehát ki tudod fizetni problémamentesen. Nem árt, ha a futártól kapott fizetést igazoló kis papírt hozzátűzöd a számlához, mert céges számla esetén ez így kerek.
Visszáru esetén azonban fellép egy olyan probléma, hogy a visszáru számla is csak a cég nevére tud automatán kiállításra kerülni. Ez esetben viszont a pénz visszaküldése kizárólag a cég bankszámlájára történő átutalással, vagy a cég székhelyére címzett postai utalvánnyal tud megtörténni. És a cégnek fogadnia kell a visszáruról kiállított számlát is. Neked pedig ezt a visszajáró pénzt nem fogják tudni kifizetni.
Tehát 'Ruhapénz'-es céges számlára történő vásárlás esetén azt mérlegelned kell, hogy a visszaküldés lehetőségét gyakorlatilag kizárod.

Csere

Ha például a megrendelt ruha mérete kicsi, és ugyanabból a ruhából nagyobb méretű kellene, akkor beszélünk cseréről. Fontos, hogy a cserénél a visszaküldés és a csere termék kiküldésének költsége is a Vevőt terheli. Mi a csere folyamatát szétválasztjuk egy visszáru és egy új rendelés folyamatra. Ez a Vevőnek nem jelent költség növekedést. Az új rendelés tekintetében viszont nagyobb rugalmasságot biztosít, mert lehetőség van nem csak 1, hanem akár több termék rendelésére is ugyanazon kiszállítási díjért. Emellett lehetőség van a csere termék rendelésétől történő elállásra is. Tehát összegezve a csere 1 visszáru és 1 új rendelés tranzakciókkal oldható meg. További információk a Visszáru kérdés körnél!

Facebook - Miért nincs ár és méret a facebook oldalainkon?

A facebook oldalaink célja, hogy értesíthessünk benneteket az új áru érkezéséről, és ezt a frissen érkezett termékek fotóival tudjuk legcélszerűbben megtenni. További információt azonban a webáruházban találtok, hiszen ott online árak és készletadatok találhatóak. Ez azt jelenti, hogy csak az a termék látszik, ami éppen készleten van, valamint az árak is mindig aktuálisak. Például a leárazások is azonnal látszanak a webáruházban. A facebook fotóit nem aktualizáljuk, tehát a régebbi képek egy idő után a webáruházban nem lesznek megtaláhatóak, mivel elfogytak. (van ami 1-2 nap alatt elfogy) Azért, hogy könnyebb legyen átnézni a webáruházban az új érkezésű cikkeket, induláskor 'Új' beállítással tölti be az utolsó 3 hét termékeit.

Fizetés - Átvételkor vagy előre kell fizetni?

A csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni az utánvét összegét. A fizetés történhet készpénzzel vagy bankkártyával. Előre utalás nem lehetséges.

Kosár/Táska - Hogy lehet törölni egy terméket a kosárból/táskából?

A kosár oldalon minden tételsoron a mennyiség alatt található egy '-1' jel, amit megnyomva 1 darabbal csökken a mennyiség. Amikor 0-ra csökken akkor törlődik a tétel a kosárból/táskából.

Megrendelés - Miért nem láthatóak a szállítási címek?

Számítógépen Chrome böngészőben 2018 tavaszán rendszeresen előfordult, hogy a Szállítási Cím felirat alatt nem volt látható egyetlen szállítási cím sem. A megoldást a Chrome böngésző verzió frissítése oldotta meg. (Frissítés elindítása: jobb felső sarokban 3 pont, majd Súgó, majd Chrome névjegye.)

Méret - Miért sok az S/M méret, és miért kevesebb a nagyobb méret?

Az olasz és török varrodák egy része csak 1 méretben gyártja termékeit, és ez kb S/M méretnek felel meg. Amikor ezen varrodák termékeinek van szezonja (pl.: nyári ruhák) akkor szinte minden árut innét szerzünk be, amiből következik, hogy többségében kis méreteket lehet a webáruházban találni. Ugyanakkor az is tény, hogy a méretsorban vásárolható termékek esetében (pl.: farmerdzseki XS-XL) a kis méretek 1-2 nap alatt fogynak el, míg a nagyobb méretek sok esetben 1 hónapig is készleten maradnak.

Méret - Miért nincs mérettáblázat minden terméknél?

Mivel a gyártóktól nem kapunk ilyen adatokat, ezért mi mérjük meg a ruhákat. Mivel a fotózás megelőzi a mérést, ezért minden termék egy darabig mérettáblázat nélkül látszik. Azonban előbb-utóbb minden termék lemérésre kerül.

Méret - Mi lesz, ha nem jó méretű rám a ruha?

Semmi probléma. Vissza kell küldeni, és mi visszaküldjük a termék árát. További információk a Visszáru kérdés körnél!

Nagykereskedelem - Kiszolgálunk-e más viszonteladókat, vállalunk-e bizományos árukihelyezést?

Webáruházunk kiskereskedelmi tevékenységet végez, tehát nem viszonteladók kiszolgálása a célja. A mi cégünk kiskereskedelmi tevékenységre van berendezkedve, ezért nem is akarunk és nem is tudunk nagykereskedelmi kiszolgálást végezni. Jelenleg maximum 8 féle termék vásárolható meg 1 rendelés során, ami fogyasztói célokra általában elegendőnek bizonyul.

Regisztráció - Miért kell aktiválás?

Mivel nem egy üzletben történik a vásárlás, hanem távollévők közötti kereskedelemről van szó, ezért legegyszerűbben e-mail, illetve telefon útján tudunk egymással kommunikálni. Az aktiválás során legalább az e-mail címről kiderül, hogy hibátlanul került-e rögzítésre.

Regisztráció - Regisztráció után miért nem tudok belépni?

A regisztráció után - általában 1 percen belül - az általad megadott e-mail címre egy automata levél érkezik benne egy aktiváló kóddal. Ezt a levelet előfordulhat, hogy a levélszemét mappába sorolja a levelező rendszered. E levélben van 1 aktiváló kód, valamint egy rövid leírás az aktiválás folyamatáról.

Regisztráció - Miért nem kaptam semmilyen e-mail-t a regisztráció után?

Valószínűleg azért, mert hibásan írtad be az e-mail címedet a regisztrációs képernyőn, vagy olyan (régebbi) e-mail címedet adtad meg, amelyet a szolgáltató már törölt. Ez esetben meg kell ismételned a regisztrációt egy helyesen megadott (működő) e-mail címmel.
Továbbá van olyan eset is, amikor a postaláda megtelt és ezért nem tud fogadni semmilyen e-mailt.

Szállítás - Mennyi a kiszállítási díj?

Magyarországon a GLS 990 Ft-ért szállítja ki a megrendelt csomagot. Ez a díj tartalmazza az utánvét kezelés költségét is.

Szállítás - Mikor érkezik meg a megrendelt csomag?

Tőlünk munkanapokon délután viszi el a futár a csomagot, amit a következő munkanapon megpróbál kézbesíteni. Tehát a munkanapokon kb. 14:00-ig leadott megrendelések a következő munkanapon szoktak megérkezni, míg a többi megrendelés esetében 2 munkanappal kell számolni. Előfordulhatnak továbbá készletkezelési hibák, amik miatt növekszik a kiszállítási időtartam.

Szállítás - Mi történik ha a kézbesítés időpontjában nem tudom átvenni a csomagot?

A GLS maximum 2 alkalommal próbálja meg kézbesíteni a csomagot. Első sikertelen alkalom után értesítőt hagyhat a postaládában. Így az azon található telefonszámon felvehető a kapcsolat a futárral a következő kézbesítés egyeztetése érdekében. (Alapesetben 2 egymást követő munkanapon történik a kézbesítési kísérlet.) Amennyiben a futár nem talál meg, de el tud érni telefonon, úgy lehetőséged van egyeztetni vele az átvételről.

Gyakran Ismételt Kérdések GLS címzettek részére - ezen a linken olvashatóak

A GLS elérhetőségei - ezen a linken olvashatóak

Visszáru - Hogy lehet visszaküldeni a ruhákat?

Azt a ruhát, amelyik nem jó méretű, vagy nem tetszik, vagy... , mihamarabb küldd vissza a következő módon. Az információk oldalról ki kell nyomtatni a visszáru űrlapot, és kitölteni. Ezt a papírt a ruha mellé kell tenni a csomagba.
(Ha a mi tasakunkat használod visszaküldésre, akkor a GLS címkét takard el, hogy ne legyen 2 címzés is a csomagon.) Itt ugye a webáruházat üzemeltető cég lesz a címzett, és Te pedig a feladó. (Pontos cím a visszáru űrlapon is megtalálható.)
Ha csak 1-2 kisebb ruhát küldesz vissza, ami belefér egy A4-es méretű borítékba is, akkor célszerű a Magyar Postán feladni levélpostai küldeményként. Ha belefér a borítékba (úgy, hogy az egy postaládába is bedobható méretű marad), akkor kb. 600 Ft a díj. Ha túl vastagra sikerül a boríték, akkor azt már csomagnak minősíthetik, aminek a díjszabása kb. 1500 Ft-tól indul. (A posta tömeget is mér, ezért minden küldemény más áron adható fel.)
Mi amint átvesszük a csomagot, indítjuk a visszáru folyamatot, aminek keretében 2-3 munkanapon belül visszaküldjük a pénzt. Fontos tudni, hogy a pénzt leggyorsabban banki átutalással kaphatod vissza.